ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Általános Szerződési Feltételek hatálya
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) – a II. Kerületi Városfejlesztő és Beruházás-szervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: Megbízott) által üzemeltett – a https://www.bp2.imenza.hu (továbbiakban: Weboldal) elektronikus megrendelési, lemondási, nyilvántartási rendszeren keresztül biztosított közétkeztetési szolgáltatás igénybevételének feltételeit, illetve a közétkeztetési ellátást igénybevevő köznevelési intézmény tanulója (továbbiakban: Gyermek), valamint a térítési díj fizetésére kötelezett jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A jelen ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a Weboldalon keresztül történik.
A Weboldal szolgáltatásai regisztrációhoz, illetve belépéshez kötöttek. A Gyermek nevében a szülője, illetve törvényes képviselője jogosult eljárni, illetve a Weboldal szolgáltatását igénybe venni. Amennyiben jogszabály, vagy jelen ÁSZF eltérően nem rendelkezik a térítési díj fizetésére a Gyermek törvényes képviselője köteles (a továbbiakban: Ügyfél).
1.2. A Weboldal szolgáltatása
Az Önkormányzat a Weboldalon az Ügyfelek által írásban előzetesen megrendelt étkezések lemondását, valamint az étkeztetés térítési díjainak elektronikus úton történő fizetését biztosítja.
A megrendelt, fizetett szolgáltatás az étkezőhöz rendelt étkezési helyre történő kiszállítást követően, az étkezési helyen kihirdetett étkeztetési időszakban vehető igénybe.
1.3. A Weboldal
https://www.bp2.imenza.hu/
1.4. A Szolgáltatás igénybevételének technikai feltételei
Támogatott böngészők
Asztali számítógép esetén:
Mozilla Firefox böngésző utolsó stabil verzió (min. 38 verzió)
Google Chrome böngésző utolsó stabil verzió (min. 40 verzió)
Internet Explorer (min. 11 verzió)
Safari (min. 9.1.2 verzió)
Tablet vagy okostelefon esetén:
Mozilla Firefox for Android böngésző utolsó stabil verzió (min. 38 verzió)
Google Chrome böngésző utolsó stabil verzió (min. 40 verzió)
Safari for IOS (min. 9.0 verzió)
PDF állományok (számla, nyugta) olvasásához szükséges program
1.5. A Weboldal üzemeltetőjének (Megbízott) adatai:
Cégnév: II. Kerületi Városfejlesztő és Beruházás-szervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 1024 Budapest, Keleti Károly u. 15/A.
Központi ügyintézés helye: 1025 Budapest, Felső Zöldmáli út 128-130.
Cégjegyzékszám: 01-10-046405
Adószám: 14821888-2-41
Statisztikai számjel: 14821888-7490-114-01
Web: www.vf2.hu
1.6. Közétkeztetési ügyfélszolgálat
Cím: 1025 Budapest, Felső Zöldmáli út 128-130.
Telefon: 06-1-491-0580
Email: etkeztetes@vf2.hu
Nyitva tartás: hétfőtől csütörtökig 07:00-17:00 óráig, pénteken 07:00-16:00 óráig
Az esetleges adatátviteli hibák kijavítása telefonon, az ügyfélszolgálati munkatárs segítségével történhet.
1.7. Szolgáltatást nyújtó önkormányzat adatai:
Név: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat
Székhely: 1024 Budapest, Mechwart liget 1.
Web: www.masodikkerulet.hu
1.8. Az általános szerződési feltételek elfogadása
A Weboldalra történő első bejelentkezés alkalmával az Ügyfél, ha a Weboldal szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén az Ügyfél és az Önkormányzat között közétkeztetés igénybevétele tárgyában létrejött szerződés a jelen ÁSZF rendelkezéseivel egészül ki. Ha az Ügyfél az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Weboldal szolgáltatásait, a Weboldal további oldalaira nem tud belépni. Az Ügyfél a Weboldalon a jelen ÁSZF részeként közzétett adatvédelmi tájékoztatást megismerte és elfogadja, az adatvédelmi tájékoztatásban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul. Az Önkormányzatot és a Megbízottat az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Az Önkormányzatot és a Megbízottat nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem Önkormányzatnak és/vagy Megbízottnak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Megbízott minden regisztrációt külön kezel. A Megbízottat a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Weboldal tartalmában, illetve működésében esetlegesen megjelenő hibákból, továbbá üzemzavarból, a Weboldal elérhetetlenségéből eredő károk megtérítéséért az Önkormányzat és a Megbízott kizárja felelősségét. Amennyiben a Weboldal nem elérhető, a térítési díjakkal és az étkezéssel kapcsolatos adminisztrációs feladatok az ügyfélszolgálaton keresztül vehetők igénybe.
1.9. Szolgáltatási helyek
A Weboldal szolgáltatásait jelen táblázatban felsorolt köznevelési intézményekben lehet igénybe venni.
Áldás utcai Általános Iskola
|
1025 Budapest, Áldás u. 1.
|
Budenz József Általános Iskola és Gimnázium
|
1021 Budapest, Budenz út 20-22.
|
Csík Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
|
1027 Budapest, Medve u. 5-7.
|
Fillér utcai Általános Iskola
|
1022 Budapest, Fillér u. 70-76.
|
Klebelsberg Kuno Általános Iskola és Gimnázium
|
1028 Budapest, Szabadság u. 23.
|
Kodály Zoltán Ének-Zenei Általános Iskola, Gimnázium és Zeneiskola
|
1022 Budapest, Marczibányi tér 1.
|
Móricz Zsigmond Gimnázium
|
1025 Budapest, Törökvész út 48-54.
|
Pitypang utcai Általános Iskola
|
1025 Budapest, Pitypang u. 17.
|
II. Rákóczi Ferenc Gimnázium
|
1024 Budapest, Keleti Károly utca 37
|
Remetekertvárosi Általános Iskola
|
1028 Budapest, Máriaremetei út 71.
|
Pasaréti Szabó Lőrinc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium
|
1026 Budapest, Pasaréti út 191.
|
Fenyves Utcai Általános Iskola
|
1026 Budapest, Fenyves u. 1.
|
Rózsadombi Általános Iskola
|
1025 Budapest, Törökvész út 67.
|
Újlaki Általános Iskola
|
1023 Budapest, Ürömi u. 64.
|
Bolyai utcai Óvoda
|
1023 Budapest, Bolyai u. 15.
|
Budakeszi úti Óvoda
|
1023 Budapest, Budakeszi u. 75.
|
Tagóvoda
|
|
Labanc utcai Óvoda
|
1023 Budapest, Labanc u. 2.
|
Völgy utcai ökumenikus Óvoda
|
1023 Budapest, Völgy utca 1-3.
|
Hűvösvölgyi Gesztenyéskert Óvoda
|
1023 Budapest, Hűvösvölgyi út 133.
|
Kitaibel Pál utcai Óvoda
|
1023 Budapest, Kitaibel P. u. 10.
|
Kolozsvári utcai Óvoda
|
1023 Budapest, Kolozsvár u. 15-19.
|
Tagóvoda
|
|
Máriaremete úti Óvoda
|
1023 Budapest, Máriaremetei út 185.
|
Hűvösvölgyi úti Óvoda
|
1023 Budapest, Hűvösvölgyi út 209.
|
Községház utcai Óvoda
|
1023 Budapest, Községház u. 4.
|
Tagóvoda
|
|
Kadarka utcai Óvoda
|
1023 Budapest, Kadarka u. 1.
|
Pitypang utcai Óvoda
|
1023 Budapest, Pitypang u. 17.
|
Százszorszép Óvoda
|
1023 Budapest, Fillér u. 29.
|
Tagóvoda
|
|
Érmellék utcai Óvoda
|
1023 Budapest, Érmellék u. 12.
|
Szemlőhegyi utcai Óvoda
|
1023 Budapest, Szemlőhegy u. 27/B.
|
Törökvész úti Kézműves Óvoda
|
1023 Budapest, Törökvész út 18.
|
Virág árok Óvoda
|
1023 Budapest, Virág árok 8.
|
Tagóvoda
|
|
Virág árok óvoda
|
1023 Budapest, Virág árok 15.
|
A megrendelés lépései
2.1. Szándéknyilatkozat
A közétkeztetés igénybevételének alapvető feltétele a tanévkezdést megelőzően a Megbízott részére leadott egész tanévre vonatkozó étkeztetés igénybevételére tett szülői szándéknyilatkozat. Az Ügyfél az egész tanévre a közétkeztetési szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szándéknyilatkozatát elektronikus úton, a weboldalon teheti meg a következők szerint. Már regisztrált gyermek esetén a tárgyi tanév elején imenza fiókban az „adategyeztetés" menűpont kitöltésével és annak elküldésével, új gyermek esetén a „új étkezők jelentkezése az étkeztetési rendszerbe” oldal adatainak kitöltésével és elküldésével.
A kedvezményes étkezési térítési díj igénybevételének feltétele a köznevelési intézmény kedvezményes étkezési térítési díjról szóló értesítés Megbízott részére történő átadása. Az Ügyfél az ÁSZF elfogadásával hozzájárul ahhoz, hogy értesítést a köznevelési intézmény közvetlenül a Megbízott részére megküldje. A kedvezményeket – a 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendeletben foglaltak figyelembevételével – az ellátást biztosító köznevelési intézmény vezetője állapítja meg. A kedvezményes étkezési térítési díjra való jogosultság megállapításához szükséges dokumentumok és formanyomtatványok, valamint speciális étkezéshez szükséges szakorvosi igazolás személyes leadása a törvényes képviselő feladata.
Amennyiben az ingyenes vagy kedvezményes gyermekétkeztetés jogosultságban változás következik be, úgy a törvényes képviselő azt köteles a jogosultnak 15 napon belül írásban bejelenteni, ha e kötelezettségének nem tesz eleget a jogosulatlanul igénybe vett kedvezményt köteles visszafizetni.
Az Ügyfél a szándéknyilatkozatot és a kedvezményes étkezési térítési díj igénybevételéhez szükséges nyilatkozatokat az ÁSZF 1.9. pontban jelölt intézmények útján is jogosult a Megbízott részére eljuttatni.
2.2. A regisztráció, valamint az első belépés
A Weboldalon történő első belépés előfeltétele a Weboldal szolgáltatásainak biztosításához szükséges elektronikus levelezési cím (továbbiakban: e-mail cím) Megbízott részére történő rendelkezésre bocsátása és a „új étkezők jelentkezése az étkeztetési rendszerbe” felületen a jelentkezés feltöltése és elküldése. A Megbízott az Ügyfél által külön nyilatkozatban megadott e-mail cím és jelentkezés adatai alapján biztosítja a Weboldalon történő regisztráció lehetőségét, amelyet az Ügyfél végezhet el a megadott e-mailen címre elküldött linkre kattintva. A regisztráció a megadott e-mail címhez tartozó nyilatkozatban megjelölt Gyermek(ek) tekintetében történik. Több Gyermek tekintetében is megadható egy e-mail cím, azonban minden Gyermekhez csak egy e-mail cím adható meg. A regisztráció megtörténtéről a Megbízott az Ügyfél részére az e-mail címre automatikus értesítést küld. Az értesítésben megadott hivatkozásra kattintva az Ügyfél a Weboldalon megjelenő felhasználó név és jelszó ablakok kitöltésével és a BELÉPÉS gombra kattintással tudja a Weboldal további szolgáltatásait igénybe venni. A felhasználó név megegyezik a megadott e-mail címmel. A jelszót az Ügyfél választja ki.
Az első belépés feltétele, hogy a felhasználó elfogadja az ÁSZF-et. Amennyiben ezt nem teszi meg, nem lehetséges a belépés. Amennyiben az Ügyfél az ÁSZF rendelkezéseit nem fogadja el (NEM ikonra kattint, vagy nem jelöli be az ÁSZF elfogadását jelölő ikont), úgy a belépés megszakad. Az e-mail címre vonatkozó írásbeli nyilatkozat Megbízott részére történő átadása elengedhetetlen a közétkeztetés zökkenőmentes biztosításához.
2.3. Étkezés megrendelése és a térítési díjak határideje
2.3.1. Étkezések megrendelése
Korosztályonként a következő étkezések rendelhetőek: az általános iskolai napközis és az óvodában foglalkoztatott Gyermekek vonatkozásában napi háromszori, ellátottankénti normál (tízórai, ebéd, uzsonna) , vagy napi háromszori, ún. egyéni tálcás diétás (tízórai, ebéd, uzsonna), Általános Iskola és Gimnázium-ban tanulók vonatkozásában napi egyszeri (ebéd) ill. napi háromszori (tízórai, ebéd, uzsonna), normál, vagy diétás, középiskolai tanulók vonatkozásában napi egyszeri (ebéd),normál, vagy diétás. Az Ügyfél a tárgyhavi étkezési szolgáltatást az étkezési térítési díjak megfizetésével rendeli meg, amennyiben az egész tanévre vonatkozó étkeztetés igénybevételére vonatkozóan ezt megelőzően az ÁSZF 2.1. pontja szerint szándéknyilatkozatot tett.
A szolgáltatás teljes áron vehető igénybe, ameddig az ingyenes vagy kedvezményes gyermekétkeztetés igénybevételére jogosító dokumentumok személyesen nem kerülnek leadásra a köznevelési intézményben.
2.3.2.Diétás, speciális étkezés igénybevételének feltételei
A Weboldalon alap esetben normál étkezés igényelhető. Diétás, illetve speciális étkezés igénybevételére csak azon regisztrált felhasználók jogosultak, akik a diétás, speciális étkezésre vonatkozó igényüket és szakorvosi igazolásukat elküldik a Megbízott részére, és az étkeztetési szolgáltató adatkezelésére vonatkozó nyilatkozatot megteszik és azt a Megbízott részére átadják.
2.3.3. Tárgyhavi étkezési díjak megfizetésének határideje
A térítési díj fizetésére köteles Ügyfél a közétkeztetés tárgyhavi megrendelését az étkezési térítési díjak megfizetésével rendeli meg. Az étkezési térítési díjat tárgyhót megelőzően kell megfizetni. Étkezni csak az étkezési térítési díj megfizetését követően lehet. A gyermekétkeztetés esetében az ellátás igénybevétele a térítési díj határidőre történő befizetésével, vagy ingyenes étkezésre jogosultak esetében az erről szóló döntés és az ÁSZF 2.1. pont szerinti szándéknyilatkozat alapján biztosítható.
A térítési díj megfizetésére köteles Ügyfél a fizetendő térítési díj összegét havonként előre, a tárgyhót megelőző hónap a vonatkozó számla alapján.A térítési díjról a számla 8 napos fizetési határidővel a tárgyhónapot megelőző hónap 10. napjáig kerül kiállításra.
Ha a fizetésre kötelezett a jelen ÁSZF-ben megadott határidőben a befizetést elmulasztotta, a Megbízott 8 napos póthatáridő megjelölésével a kötelezettet – a 2.2. pont szerint megadott e-mail címre küldött – levelében felhívja az elmaradt térítési díj befizetésére. Ha a felszólításban megadott póthatáridő eredménytelenül telt el, a tárgyhónapra vonatkozó étkezési ellátási jogosultság automatikusan megszűnik. Az ellátási jogosultság megszűnésével a Gyermek a a közétkeztetést csak pótmegrendelés útján jogosult igénybe venni. A pótmegrendelésre vonatkozó igényt az érintett a Megbízott telefonon, vagy elektronikus úton is jelezheti a megadott elérhetőségeken.
2.4. A térítési díjak megfizetésére vonatkozó tájékoztatás
2.4.1. Általános tájékoztatás
Az étkezési térítési díjak fizetése banki átutalással, bankkártyával, vagy QR kóddal a Weboldalon keresztül, illetve bankkártyával POS terminálon keresztül történhet. Bankszámlával nem rendelkező Ügyfelek a térítési díjat készpénzátutalási megbízás (sárga csekk) feladással teljesíthetik.
Kizárólag az – Önkormányzat által kiállított – esedékes számlákat lehet legkésőbb az ÁSZF 2.3.3. pont szerinti póthatáridő utolsó napjáig kifizetni. A Megbízott az esedékes térítési díjat tartalmazó számla kiállításáról az Ügyfél által megadott e-mail címre elektronikus úton értesítést küld. Az értesítés tartalmazza az esedékes számla (számlák) elérhetőségéhez szükséges internetes hivatkozást. A kiállított számlát a hivatkozásra kattintva a Weboldalon történő bejelentkezést követően EGYENLEG menüpont, SZÁMLÁK almenüpont alatt lehet megtekinteni. Az esedékes számlák a Weblapon „BANKKÁRTYA/QR KÓD” megjelöléssel kerülnek feltüntetésre. A már teljesített (kifizetett) számlák „rendezett” megjelöléssel kerülnek feltüntetésre.
Amennyiben az ÁSZF 2.3.3. pontjában meghatározott póthatáridőig a FIZETÉSRE VÁR számla (számlák) nem kerül(nek) kiegyenlítésre, az(ok) stornózásra kerül(nek) és ezt követően a stornózott számla (számlák) összegét nem lehet a Weboldalon keresztül bankkártyával, vagy QR kód alkalmazásával kifizetni. Amennyiben a térítési díj fizetésére kötelezett Ügyfél a stornózott számlát az ÁSZF 2.3.3. pontjában meghatározott póthatáridőt követően egyéb módon (pl. banki átutalás, készpénzátutalási megbízás útján) teljesíti, úgy a teljesített befizetés összege, a befizetést követő hónap 15. napjáig visszafizetésre kerül az Ügyfél részére. A stornózott, illetve a stornó számla TÖRÖLT megjelöléssel kerül a Weboldalon feltüntetésre. Pótmegrendelés esetén új számla kerül kiállításra.
A feltüntetett árak az általános forgalmi adót tartalmazzák, szállítási költség nem kerül megállapításra. A fizetendő végösszegben az előzetesen, személyesen megigényelt kedvezmények érvényesítésre kerülnek. Az árváltoztatást az Önkormányzat fenntartja. A módosítás a már megrendelt és fizetett szolgáltatás árát kedvezőtlenül nem befolyásolhatja. Az árak magyar forintban (HUF) vannak feltüntetve.
Az EGYENLEG menüpont, SZÁMLÁK almenüpont alatt jelenik meg a térítési díjat tartalmazó számla sorszáma, a számla kelte, a fizetési határidő, a fizetés módja, az igénybevevő neve, a számla összege, a befizetett összeg, a számla státusza ( BANKKÁRTYA/QR KÓD /RENDEZETT/TÖRÖLT). A STÁTUSZ oszlopban az adott számla teljesítésére vonatkozó adatok kerülnek feltüntetésre. Amennyiben az adott számla kiegyenlítésre került, úgy a RENDEZETT, a ki nem egyenlített esedékes számla BANKKÁRTYA/QR KÓD, a stornózott, illetve a stornó számla TÖRÖLT megjelöléssel kerül a Weboldalon feltüntetésre.
Az EGYENLEG menüpont, BEFIZETÉSEK almenüpont alatt a program által generált befizetési sorszám, a befizetés dátuma, a befizetett számla száma és a befizetett összeg jelenik meg.
2.4.2. Fizetés bankkártyával a Weboldalon keresztül
Az Ügyfél az EGYENLEG menüpontra kattintva először a Gyermek neve, az oktatási intézmény, osztály (óvodák esetében csoport) jelenik meg. Amennyiben a felhasználóhoz több Gyermek tartozik, úgy a legördülő ablakban választható ki a Gyermek neve, akinek étkeztetésével kapcsolatban kívánja a Weboldal szolgáltatását igénybe venni. Az EGYENLEG menüpont alatt a Gyermek kiválasztását követően jelenik meg a Gyermek étkezési folyószámla egyenlege, a kiállított számlák, a számlák státusza, illetve az egyes befizetésekre vonatkozó adatok. A státusz oszlop melletti felhő szimbólumra kattintva az étkezésről kiállított számla (számlák) látható.
A ki nem egyenlített számla elektronikusan, bankkártyával történő teljesítése céljából BANKKÁRTYA gombra kell kattintani.
A BANKKÁRTYA gombra kattintással felnyílik a kifizetésre kerülő számla adatai és tételeinek részletezője, ahol ismételten be kell jelölni az ÁSZF elfogadását a vonatkozó ablakban, valamint meg kell adni a befizető nevét és e-mail címét. Amennyiben az Ügyfél az ÁSZF rendelkezéseit nem fogadja el (NEM ikonra kattint, vagy nem jelöli be az ÁSZF elfogadását jelölő ikont), úgy a fizetés megszakad. Az ÁSZF-t jelölő ikon elfogadását követően, a TOVÁBB A FIZETÉSHEZ gomb megnyomásával a rendszer átirányítja a felhasználót a Worldline oldalára.
A Worldline S.A oldalán meg kell adni a bankkártya számát, lejárati időt (hónap – HH, év – RRRR formátumban), a kártyabirtokos kereszt- és családi nevét a bankkártyán szereplő módon, valamint a bankkártya hátoldalán található biztonsági azonosító számsort (CVV). A kártyaadatok kitöltése után a MEGVESZ gomb megnyomásával a fizetés végrehajtásra kerül és a sikeres tranzakciót követően a Worldline S.A oldalán oldala a Weboldalra visszairányít. Sikeres tranzakció esetén a Weboldalon erről értesítés jelenik meg, rögzítve, hogy az összeg a kártyáról levonásra került, a kifizetett számla adatainak (számlaszám, számla összege, számla kelte, teljesítés időpontja, fizetési határidő, számla tételei) feltüntetése mellett.
Amennyiben a felhasználó a tranzakció indítása előtt a TOVÁBB gomb megnyomása helyett a VISSZA gombot választja, Kártyatípus gombot kell megnyomni, a fizetés folytatásához.
Weboldal Worldline Financial Services (Europe) S.A. Magyarországi Fióktelepe (Cg.01-17-000672, székhely: 1034 Budapest, Tímár utca 20. 4. em.által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Weboldal csak az étkezéssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a fizetési szolgáltató pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat, továbbá a felhasználó által a fizetési tranzakció visszaigazolásához megadott nevet és email címet. A Weboldal szolgáltatásai kizárólagosan biztonságos HTTPS kapcsolaton keresztül érhetőek el. A fizetőoldal adattartalmáról a Weboldal nem értesül, azokat csak a fizetési szolgáltató érheti el. A fizetési szolgáltató a tranzakció eredményéről a fizetést követően a Weboldalt tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az TLS 1.1 vagy TLS 1.2 titkosítást. A kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján.
ELFOGADOTT KÁRTYÁK: a Portál a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron bankkártyák használatát teszi lehetővé. (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi)
2.4.3. Fizetés QR kóddal a Weboldalon keresztül
Az Ügyfél az EGYENLEG menüpontra kattintva először a Gyermek neve, az oktatási intézmény, osztály (óvodák esetében csoport) jelenik meg. Amennyiben a felhasználóhoz több Gyermek tartozik, úgy a legördülő ablakban választható ki a Gyermek neve, akinek étkeztetésével kapcsolatban kívánja a Weboldal szolgáltatását igénybe venni. Az EGYENLEG menüpont alatt a Gyermek kiválasztását követően jelenik meg a Gyermek étkezési folyószámla egyenlege, a kiállított számlák, a számlák státusza, illetve az egyes befizetésekre vonatkozó adatok. A státusz oszlop melletti felhő szimbólumra kattintva az étkezésről kiállított számla (számlák) látható.
A ki nem egyenlített számla elektronikusan, bankkártyával történő teljesítése céljából BANKKÁRTYA QR KÓD gombra kell kattintani.
A QR KÓD gombra kattintással felnyílik a kifizetésre kerülő számla adatai és tételeinek részletezője. Ki kell választani számlavezető bankot. A kiválasztást követően a következő ablak jelenik meg.
A szolgáltatást a Raiffeisen Bank Zrt. biztosítja. A QR kód - mobil telefonnal, a kiválasztott pénzügyi szolgáltató mobilbanki alkalmazásának QR kódos leolvasója útján történő – beolvasása után a mobiltelefonon a mobilbank engedélyez gombra történő megnyomásával a fizetés végrehajtásra kerül és a sikeres tranzakciót követően a honlap a Weboldalra visszairányít. Sikeres tranzakció esetén a Weboldalon erről értesítés jelenik meg, rögzítve, hogy az összeg a kártyáról levonásra került, a kifizetett számla adatainak (számlaszám, számla összege, számla kelte, teljesítés időpontja, fizetési határidő, számla tételei) feltüntetése mellett.
Amennyiben a felhasználó a tranzakció indítása előtt a TOVÁBB gomb megnyomása helyett a VISSZA gombot választja, Kártyatípus gombot kell megnyomni, a fizetés folytatásához.
A Weboldal Raiffeisen Bank Zrt. ( Cg. 01-10-041042, Adószám: 10198014-4-44, székhely. 1133 Budapest, Váci út 116-118.) által biztosított biztonságos QR kódos fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Weboldal csak az étkezéssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a fizetési szolgáltató pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges adatokat, továbbá a felhasználó által a fizetési tranzakció visszaigazolásához megadott nevet és email címet. A Weboldal szolgáltatásai kizárólagosan biztonságos HTTPS kapcsolaton keresztül érhetőek el. A fizetőoldal adattartalmáról a Weboldal nem értesül, azokat csak a fizetési szolgáltató érheti el. A fizetési szolgáltató a tranzakció eredményéről a fizetést követően a Weboldalt tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az TLS 1.1 vagy TLS 1.2 titkosítást. A kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján.
MHB Bank, ERSTE Bank, GRÁNIT Bank, CIB Bank, Raiffeisen Bank, OTP Bank pénzintézeteknél vezetett folyószámlák esetében, az adott pénzügyi szolgáltató applikációjának (mobilbanki alkalmazás) a mobiltelefonra történő letöltését követően vehető igénybe.
A QR-kódos fizetést elérhetővé tevő bankok listája változhat, a számlavezető bankjánál érdeklődjön a szolgáltatás igénybevételének lehetőségéről!
2.5. A tárgyhavi étkezési napok megtekintése
A RENDELÉS legördülő menüpontból választható ki, hogy mely Gyermek(ek) tekintetében kívánják a rendeléseket megtekinteni. A Gyermek kiválasztása után a legkorábban lemondható naptári nap és az aktuális időszak naptára jelenik meg. A naptárban zölddel kerülnek megjelölésre a megrendelt étkeztetési napok. Lemondás esetén a naptárban az aktív zölddel jelölt étkeztetési napok tekintetében ki kell jelölni azokat az étkeztetési napokat, amelyek tekintetében az étkeztetést nem kívánják igénybe venni. Az inaktív (lemondott napok) jelölése (-). Csak egész napok mondhatók le. Lemondáshoz a nap sorszámára kell kattintani. A pótmegrendelésnek nincs helye.
Mentést követően a továbblépés után az igényelt rendelés részletes megtekintésére, továbbá a korábbi beállítások módosítására van lehetőség.
2.6. Étkezés lemondási feltételek
Étkezést lemondani a Weboldalon keresztül elektronikusan vagy az Ügyfélszolgálaton keresztül telefonon, illetve e-mailen a lemondással/megrendeléssel érintett étkeztetési napot megelőző munkanap reggel 9 óráig lehet. Étkeztetési napra vonatkozó étkeztetést csak egész nap összes étkezésére lehet lemondani. Betegség/távollét esetén az étkezést kötelező lemondani.
Amennyiben a térítési díj fizetésére kötelezett Ügyfél a térítési díj fizetési kötelezettségének az ÁSZF 2.3.3. pontban meghatározott fizetési határidőben nem tesz eleget és azt a fizetési felszólításban jelölt póthatáridőben sem teljesíti, azt az Önkormányzat úgy tekinti, hogy az Ügyfél a tárgyhónapban a Gyermek étkeztetését lemondta.
A lemondásból – előre megfizetett, de tárgyhónapban lemondott napokból – adódó túlfizetés a soron következő számla térítési díj összegébe kerül beszámításra. Abban az esetben, ha a Gyermek részére a lemondással érintett hónapot követően az étkeztetési szolgáltatást nem rendelték meg, vagy ezt követően térítésmentes szolgáltatásra jogosult, úgy helyesbítő számla kerül kiállításra és a keletkezett túlfizetés összege az Ügyfél részére visszautalásra kerül.
Amennyiben a Megbízott minden gondossága ellenére hibás térítési díj kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor az Önkormányzat nem köteles a szolgáltatást hibás áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, tekintettel arra, hogy a közétkeztetésben alkalmazott árakat az Önkormányzat rendeletben határozza meg.
3. Bizonylatolás
A Weboldalon letölthető számlák az Ügyfél saját profiljában automatikusan mentésre kerülnek, így a későbbiek során az étkezési jogosultság fennállása alatt bármikor hozzáférhetőek, illetve nyomtathatók.
4. Elállási Jog
Az étkeztetés igénybevételére vonatkozó szerződésre a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben foglaltak irányadóak. A szolgáltatás lemondására a jelen ÁSZF 2.6. pontjában (lásd LEMONDÁS) foglaltak szerint van lehetőség.
5. Panaszkezelés
Amennyiben az Ügyfél a szolgáltatás minőségével mégsem elégedett, akkor fogyasztói kifogásait, panaszait a Megbízott ÁSZF 1.6. pontban jelölt Ügyfélszolgálati elérhetőség bármelyikén terjesztheti elő.
Az Önkormányzat – Megbízottja útján – panaszokat és a panaszosokat mindenfajta megkülönböztetés nélkül, egyenlően, ugyanazon eljárás keretében a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően kezeli. A szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetőség van, azonnal orvosolásra kerül, az Ügyfélszolgálatra írásban érkezett panasz 30 napon belül érdemben megválaszolásra kerül. A panasz elutasítása esetén az elutasítás indokáról a Megbízott tájékoztatja az Ügyfelet. Panasz a szolgáltatás tevékenységével vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, amelyben a panaszos egyértelműen az Önkormányzat, illetve a Megbízott eljárását (különösen: szolgáltatási, ügyintézési, nyilvántartási hiba) kifogásolja. Nem minősül panasznak, ha az Ügyfél az Önkormányzattól, illetve a Megbízottól általános tájékoztatást, véleményt vagy állásfoglalást igényel.
6. Értesítés
Az Önkormányzat – saját maga, vagy Megbízottja útján – az értesítéseket elsődlegesen elektronikus úton az Ügyfél által az ÁSZF 2.2. pontja szerint a külön nyilatkozatban megadott e-mail címre küldi meg, amelyet az Ügyfél írásbeli nyilatkozatnak elfogad. Elektronikus levélcímmel (e-mail címmel) nem rendelkező Ügyfelek részére az értesítések postai kézbesítő útján kerül megküldésre. Az Önkormányzat kizárja a felelősségét, ha az Ügyfél az elektronikus levélcímét hibásan, tévesen adta meg, azt illetéktelenek számára hozzáférhetővé teszi.
7. Irányadó jog, illetékesség
Az Önkormányzat és az Ügyfél a közöttük létrejövő jogviszonyokra a magyar jogot rendelik alkalmazni.
8. Adatkezelés
8.1. Általános rendelkezések
Az Önkormányzat tiszteletben tartja és megóvja a felhasználó személyes adatait. Az adatkezelés célja Weboldalon elérhető szolgáltatások nyújtásának biztosítása.
A szolgáltatás során az Önkormányzat birtokába kerülő adatokat a jogszabályi előírások az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény előírásai szerint kezeli.
Az alkalmazás munkamenet azonosítót használ a bejelentkezés időtartalma alatt. Az alkalmazás önmaga nem használ más egyéb cookie-t a kliens böngészőjének azonosítására vagy adatok tárolására. Az alkalmazás Google Analytics-et használ a webhely látogatottsági statisztika készítésére, mely a böngésző azonosításához cookie-t használ. A Google Analytics letiltható a modern böngészők követés elleni védelem funkciójával. Kijelentkezés után a Weboldal nem emlékszik a felhasználóra. Kijelentkezés után egyedül a Google Analytics által tárolt azonosító marad meg a böngészőben (böngésző beállítástól függően).
8.2. Adatkezelés jogalapja
A Weboldalon történő szolgáltatások igénybevételének feltétele az ÁSZF 2.1. pont szerinti szándéknyilatkozat és az ÁSZF 2.2. pontjában meghatározott hozzájáruló nyilatkozat megtétele, amelyben az érintett az adatok kezeléséhez hozzájárul. Az Önkormányzat a közétkeztetési szolgáltatás igénybevétele esetén a szociális igazgatásról és egyes szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete alapján jogosult.
8.3. Kezelt adatok köre
A közétkeztetési szolgáltatást igénybe vevő tanuló (Gyermek), valamint a Gyermek törvényes képviselő(i) (Ügyfél) adatait, továbbá a közétkezési igényléssel kapcsolatos adatok, illetve a kiállított számlák adatai kerülnek kezelésre.
Az adatkezelők az alábbi adatokat kezelik:
A Gyermek
neve,
neme,
lakcíme,
gyermek oktatási azonosítója,
gyermek születési adatai,
köznevelési intézmény neve és címe,
osztály.
A törvényes képviselő(k) (szülők) adatai:
neve,
lakcíme, tartózkodási címe,
e-mail cím,
telefonszám,
bankszámlaszám,
adószám.
Az étkezéssel kapcsolatosan kezelt adatok:
térítési díj mértékére vonatkozó adatok:
- norma vagy kedvezmény
kedvezményre való jogosultságra vonatkozó adatok:
- kezdőidőpont,
- mértéke.
A térítési díjak fizetésére vonatkozó adatok:
fizetés módja (csekk, bankkártya, átutalás),
teljesített befizetések,
kiállított számlák adatai.
8.4.Adatkezelők és adatfeldolgozók
A közétkeztetési szolgáltatás nyújtása során az alábbi szervek járnak el:
8.4.1. Közétkeztetési szolgáltatást nyújtó adatkezelő szervezet:
Név: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat
Székhely: 1024 Budapest, Mechwart liget 1.
Telefon: +36-1-346-5400
E-mail cím: info@masodikkerulet.hu
8.4.2. Weboldal és az iMenza rendszer üzemeltetésével megbízott adatkezelő szervezet:
Cégnév: II. Kerületi Városfejlesztő és Beruházás-szervező Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 1024 Budapest, Keleti Károly u. 15/A.
Cg.: 01-10-046405;
www.vf2.hu
Elérhetőség:
Ügyfélszolgálat: 1025 Budapest, Felső Zöldmáli út 128-130.
Telefon: +36-1-4910580
E-mail cím: etkeztetes@vf2.hu
8.4.3. Az iMenza szoftver fejlesztéséért és támogatásáért felelős adatfeldolgozó szervezet:
Cégnév: Apache WebService Bt
Székhely: 1147 Budapest, Telepes u 72/C
Cg.: 01-06-781763
Telefon: +36 20 / 421 67 05
E-mail cím: info@apacheweb.hu
és
Cégnév: Yami Kft
Székhely: 8638 Balatonlelle, Szélső utca 9.
Cg.14-09-314801
Telefon: +36 30 / 99 08 336
E-mail cím: info@yami.hu
8.4.4. Az online fizetés során rögzített adatokkal kapcsolatban adatkezelő:
Az online fizetést Yami Kft. a Worldline Financial Services (Europe) S.A. Magyarországi Fióktelepe segítségével nyújtja. Az online fizetésindításhoz az iMenza rendszer Worldline S.A fizetési felületre irányítja át a felhasználót. Az átirányítás során a következő adatok kerülnek átadásra: a kifizetendő számlák sorszáma és a fizetendő összeg, a felhasználó által a fizetési tranzakció visszaigazolásához megadott név és email cím. Visszairányítás után a banki tranzakció adatai érkeznek vissza, mint például: Státusz, TRID, Trandata. Ezek az adatok naplózásra kerülnek. Fizetés során a megbízott és a Szolgáltató nem fér hozzá így nem is kezeli a bankkártya adatokat, mint például a kártya száma vagy a CVC kód.
Adatfeldolgozó adatai:
Cégnév: Worldline Financial Services (Europe) S.A. Magyarországi Fióktelepe
Cg.: Cg.01-17-000672
székhely: (1034 Budapest, Tímár utca 20. 4. em.)
8.5. Adatrögzítés a Weboldal szolgáltatásainak igénybevétele során
A rendszer a Weboldalon az alkalmazáson belül végrehajtott műveleteket naplózza.
Ilyen napló események például a következőek (étkezőfelülettel kapcsolatban): Sikeres bejelentkezés, sikertelen bejelentkezés, online fizetés indítása, sikeres online fizetés, sikertelen online fizetés, étkezés lemondása. A rendszer a napló eseményhez csatoltan a következő adatokat is menti: Dátum, IP cím, Agent (böngésző típusa), végrehajtott művelettel kapcsolatos adatok (pl. banki fizetés esetén banki tranzakció azonosítója). A naplóhoz Weboldalon belül csak az adminisztrátor jogosultsággal rendelkező felhasználók férhetnek hozzá.
A Weboldal nem törli az adatokat automatikusan, így azok egész addig megőrzésre kerülnek, ameddig az adminisztrátor nem törli a rendszerből vagy rendszer karbantartás végett az elévült adatokat nem törli az üzemeltető a megrendelővel egyeztetve. Egyes adatok adminisztrátor által sem törölhetőek a rendszerből, például napló bejegyzések, kiállított számlák, vagy azokkal összekapcsolt entitások.
A bankkártyás fizetés során birtokunkba jutott elektronikus adatokat 18 hónapig kerülnek megőrzésre, a számviteli bizonylatokat a Szolgáltató a számviteli jogszabályban meghatározott időtartamig őrzi meg.
8.6. Érintettek jogai és kötelezettségei
Az érintett kérelmezheti az adatkezelőnél
tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
személyes adatainak helyesbítését, valamint
személyes adatainak - a kötelező adatkezelés kivételével - törlését vagy zárolását.
Az érintett kérelmére az Adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá - az érintett személyes adatainak továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
Az Adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül, közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást. Az érintett tájékoztatását az adatkezelő csak az Infotv. 9. § (1) bekezdésében, valamint az Infotv. 19. §-ban meghatározott esetekben tagadhatja meg. A tájékoztatás megtagadása esetén a Rendszergazda írásban közli az érintettel, hogy a felvilágosítás megtagadására e törvény mely rendelkezése alapján került sor. A felvilágosítás megtagadása esetén a Rendszergazda tájékoztatja az érintettet a bírósági jogorvoslat, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulás lehetőségéről. Az elutasított kérelmekről az adatkezelő a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot évente a tárgyévet követő év január 31-éig értesíti.
9. Záró rendelkezések
Jelen ÁSZF rendelkezései 2023. augusztu 1. napján lép hatályba és visszavonásig érvényes. Az ÁSZF rendelkezéseit a hatálybalépés napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
Budapest, 2023. augusztus 1.
|
Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat
|